Witamy! UPDATE :) [projekt] PilociWycieczek.pl – Agata Witkowska pilot wycieczek

Agata Witkowska

Przedstawiamy specjalistów z zasięgu SMS PilociWycieczek.pl

Agata Witkowska

Licencja pilota wycieczek od: październik 2012
Miejsce zamieszkania: Lublin
Wykształcenie: historia sztuki KUL oraz ochrona dóbr kultury UMK.)
Dodatkowe kwalifikacje:

Agata: myślę, że przede wszystkim jest to moja bogata wiedza z zakresu historii, historii sztuki, kultury, literatury, architektury, ochrony zabytków. Pracuję na nią praktycznie od momentu, kiedy nauczyłam się czytać. Stale ją pogłębiam!

Języki: angielski – płynnie. Włoski na podstawowym poziomie. Uczę się francuskiego.
Specjalizacje: moje doświadczenie jest zbyt małe żebym mogła cokolwiek skonkretyzować.Na razie mogę wymienić dwie destynacje, w których czuję się dobrze – Paryż i Podole, a zwłaszcza Kamieniec Podolski. Nie licząc Polski- tuta, oprócz mojego regionu, znam dobrze Pomorze Gdańskie i Podkarpacie.
Pilotaże / przewodnictwo w 2013: Ze zleceniami typowo przewodnickimi nie mam problemu, jest ich sporo. Przede wszystkim anglojęzyczne – to zdecydowana większość. Ogólna liczba to ponad 20. Znacznie gorzej jest z pilotażem. Jeżeli już coś się zdarza, to są to krótkie, jednodniowe wycieczki po najbliższej okolicy, zamawiane przez grupy zza granicy – w mijajacym sezonie miałam ich 5. W tym roku udało mi się zdobyć tylko jedno większe zlecenie – był to wyjazd do Paryża na długi, majowy weekend. Oprócz tego zdarzyło mi się pracować jako wolontariusz.

Najciekawsze doświadczenia w pracy pilockiej / przewodnickiej:

Każda wycieczka jest ciekawa i przynosi coś nowego. Jednym z ciekawszych zdarzeń w mojej dotychczasowej karierze było oprowadzanie po Lublinie profesora stomatologii z Kamerunu, znającego na wyrywki życiorys ks. prymasa Stefana Wyszyńskiego. Kiedy spytałam go o przyczynę zainteresowania tą akurat postacią, odparł-fascynują mnie wszyscy ci, którzy występowali przeciwko dyktaturom w swoich krajach. On występował, i był uwięziony, w Komańczy (przy czym nazwę tę wymówił bardzo poprawnie). Innym wydarzeniem, które na pewno będę wspominać przez całe życie, było pilotowanie wycieczki z Izraela, której jednym z uczestników był prawie 90-letni pan. Człowiek ten opuścił Polskę w latach 30., wraz z rodzicami. Miał wtedy 6 lat. Cała jego rodzina zginęła w Holocauście. Pilotowana przeze mnie wycieczka była jego pierwszym pobytem w Polsce po 80 latach. Był wzruszony, ja też.

W pracy w turystyce lubi najbardziej:

– spotkanie z ludźmi, przekazywanie im swojej pasji i wiedzy.

