Prezentujemy pilotów i przewodników / PORADY: wizytówka w serwisie about.me

Zobacz naszą galerię ciekawych wizytówek z całego świata na taliblicy pinterest.com

Zobacz przykłady wizytówek różnych osób z całego świata na tablicy pinterest.com

ZOBACZ JAK pokażemy Twój profil zawodowy w branży

Byśmy mogli Cię zaprezentować na łamach naszego serwisu w oknie po prawej stronie: SYLWETKI PILOTÓW I PRZEWODNIKÓW prosimy załóż wizytówkę w serwisie www.about.me i daj nam znać!

PILOCI i PRZEWODNICY WYCIECZEK – prezentujemy sylwetki:
AKTUALIZACJA 1
AKTUALIZACJA 2

Oto kilka porad jak założyć swoją prostą i łatwą w przygotowaniu prezentację.

About.me jest dostępny tylko w języku angielskim, ale to intuicyjny i prosty w obsłudze serwis internetowy: logujesz się (np. za pośrednictwem swojego konta FB), dodajesz duże zdjęcie jako tło, albo korzystasz już z gotowych (wtedy koniecznie dodaj swoje zdjęcie profilowe). Tworzysz notkę biograficzną – i pozostaje wybór czcionki i kolorów oraz ustawienie gdzie na tle zdjęcia ona ma być widoczna.

W Polsce ta ciekawa aplikacja jest jeszcze mało znana, choć gdyby zajrzeć w wyniki wyszukiwania wg lokalizacji: POLAND – to widać i nad Wisłą rosnącą popularność serwisu. About.me staje się też coraz bardziej modny na świecie. Powoli zdobywa także i zasłużone uznanie w naszym zawodowym środowisku (branża turystyczna). A i przy okazji warto zerknąć np. ile wizytówek i ciekawych linków kryje się pod hasłem guide (jeśli wpisze się go w wyszukiwarkę about.me)

Jak przygotować swoją prezentację

Przedstawiamy kilka porad od Ainy Amborszkiewicz – fotografki i pilotki wycieczek :

…kilka wskazówek jak wykreować swoją wizytówkę na about.me…

1. Miej na uwadze przede wszystkim, że zdjęcie w tle powinno opowiadać jakąś historię: może być na nim krajobraz, widok jakiegoś miasta czy nasza własna fotografia w jakimś miejscu. Tę część większość z przewodników i pilotów, którzy już przygotowali swoje prezentacje dobiera bardzo fajnie, np przewodnik po Berlinie ma widok charakterystyczny dla tego miasta itp.
2. Zdjęcie profilowe (małe) może być drugą fotografią na stronie i powinno pokazywać twarz danej osoby. Całe sylwetki słabo tu wypadają, bo w aplikacji pojawia się ono tak małe, że niewiele wtedy na nim widać i autor wydaje przez to wręcz bardziej anonimowy.
3. Tekst powinien być jak najkrótszy i zwięzły – musimy w nim zawrzeć najważniejsze informacje, a nie opis wszystkich doświadczeń czy kariery zawodowej. Czcionka i kolor powinny być takie, żeby tekst był dobrze widoczny i łatwo się go czytało. Najważniejsze fakty można wyróżnić np poprzez pogrubienie. W tekście możliwe są także linki – np. jeśli piszesz, że znasz taki a taki kraj, to warto np. nazwę tego kraju zlinkować do dostępnej dla każdego swojej zawodowej galerii zdjęć z wizyt/y w tym kraju.
4. Najlepiej, żeby wizytówka była tak skonstruowana, żeby nie trzeba było zjeżdżać suwakiem w dół strony, tylko tak, by od razu całość prezentacji była widoczna na pierwszy rzut oka.
5. Ważnym elementem jest nagłówek (headline), który powinien w kilku słowach przekazać czym dana osoba się zajmuje np: PILOT WYCIECZEK / PRZEWODNIK (ewentualnie w jednym słowie – haśle: specjalizacja np w Azji Wschodniej, ale lepiej w tym miejscu nie wymieniać kilku krajów).  Żeby lepiej wyeksponować ten element można pokombinować z czcionką i kolorem, ale pamiętajmy, żeby nie „przedobrzyć”, nie używać zbyt wielu kolorów i rodzajów czcionki, bo wtedy nic nie będzie tak naprawdę wyeksponowane.
6. Jeżeli miejsce na to pozwoli, możemy dodać takie elementy jak lokalizacja, wykształcenie, praca czy słowa klucze, np.: PILOT WYCIECZEK, TOUR-LEADER, GUIDE, PRZEWODNIK (tags – to akurat jest ważne, bo dzięki nim wyszukiwarki szybciej pokażą naszą stronę w wynikach). Ale nie dodawajmy tego kosztem znacznego wydłużenia naszej wizytówki. Lokalizację warto dodać jeśli na stałe rezydujemy np. jakimś konkretnym kraju, gdzie zarazem specjalizujemy w pilotażu czy przewodnictwie. Co do informacji o wykształceniu, to jeśli uważamy, że dodanie uczelni czy szkoły w tym miejscu będzie jakimś atutem dla nas jako pilotów czy przewodników, to jak najbardziej, jeśli nie, lepiej pominąć. Słowa klucze warto dodać gdyż ułatwiają wyszukiwanie. Można je ukryć tak, że nie będą one widoczne na naszej wizytówce.
7. Warto dać linki do profilu na Facebooku, LinkedIn, Instagramie, Google+ czy bloga. Należy zrobić to przez zakładkę Apps, dzięki temu odsyłacz przykładowo do Facebooka pojawi się na wizytówce na dole jako ikonka logo tego portalu – zajmuje to znacznie mniej miejsca niż link i wygląda estetycznie.
8. Można też dodać tradycyjny link, np do swojej strony internetowej czy portfolio ze zdjęciami poprzez zakładkę Links, czy też w tekście. Przykładem tego jest wizytówka Piotra Kruczka
Na koniec pamiętajmy, żeby całość była spójna i estetyczna. Warto pokazać wizytówkę komuś znajomemu i zapytać o opinię. My również przed publikacja wizytówki na stronie doradzamy i proponujemy ewentualne zmiany – w tym celu założyliśmy nawet specjalną prywatną grupę społecznościową, do której dołączamy osoby informujące nas o stworzeniu czy o pracy nad własnymi pilockimi czy/i przewodnickimi prezentacjami w about.me.

about.me może zapewnić Ci także i Twój unikalny adres email: np. piotrkruczek@about.me czy nawet tradycyjne drukowane wizytówki – za darmo:

Piotr Kruczek - ABOUT.ME - BLOG
@LINKEDIN / @FACEBOOK / @TWITTER / @GOLDENLINE / @GOOGLE+
Advertisements

7 responses to “Prezentujemy pilotów i przewodników / PORADY: wizytówka w serwisie about.me

  1. Pingback: Pokażemy Twój zawodowy profil w branży! | PilociWycieczek.pl·

    • Witam: dzięki za ten komentarz. Na razie doprecyzuję tutaj:
      – prezentacja jest bezpłatna, podobnie korzystanie i dostęp do serwisu http://www.about.me.
      Autorem prezentacji jest właściciel wizytówki, który odpowiada za jej treść.
      – By była ona zamieszczona tutaj, muszę wiedzieć, że wizytówka przygotowana na http://www.about.me jest gotowa.
      – Jeśli wiemy, że ktoś przygotowuje lub zrobił już swoją wizytówkę, staramy się doradzać w roboczej grupie (Facebook) jak dopracować swoją prezentację: czasem są zdjęcia źle dobrane (np. fot. legitymacyjne), czasem tekst do dopracowania.
      – Jeśli ktoś korzysta z SMS PilociWycieczek.pl to jego prezentacja znajdzie się tu szybciej niż nie-klientów, gdy tylko wizytówka jest dokończona.
      – Na razie i tak pokazanych już było więcej osób, które nie zamawiały naszej usługi (czy też w danym momencie z niej nie korzystały).
      – Poza tym jeśli ktoś ma wizytówkę gotową i powie, że bardzo mu zależy na prezentacji teraz – odpowiem nie ma sprawy, puszczamy wtedy a wtedy.
      – Zależy mi by każdy miał szanse widnieć na stronie w okresie przynajmniej 2 tys. odsłon (czasem są to dwa dni, zwykle więcej) wszystkich publikacji – przy 90% z nich widoczna jest prawa kolumna z sekcją „SYLWETKI PILOTÓW i PRZEWODNIKÓW”.
      Dodatkowo wszystkie wizytówki będą ujęte w zakładce PILOCI i PRZEWODNICY – tu link do statystyk z jedno miesięcznego okresu z przełomu czerwiec/lipiec 2013

  2. Pingback: PILOCI i PRZEWODNICY WYCIECZEK – prezentujemy sylwetki zawodowe (2) | PilociWycieczek.pl·

  3. Pingback: About.me – kolekcje, które pozwolą Ci poznać ciekawych ludzi! | PilociWycieczek.pl·

  4. Pingback: Baza pilotów wycieczek i przewodników – dlaczego warto się pokazać | PilociWycieczek.pl·

  5. Pingback: PILOCI i PRZEWODNICY WYCIECZEK – prezentujemy sylwetki zawodowe (3) | PilociWycieczek.pl·

Możliwość komentowania jest wyłączona.