Jak zmienia się turystyka / post-turysta.pl Natalia Bloch

Przesunięcie akcentów w turystyce to ciekawa perspektywa, także dla praktyków i profesjonalistów.

Polecam artykuł w serwisie post-turysta.pl, w którym Natalia Bloch pisze o zmianach w turystyce masowej i monokulturach turystycznych („więzieniach all-inclusive), o biznesowo-finansowym problemie „leakage” (odpływ zostawionych przez turystów pieniędzy z powrotem do ich krajów ), o zrównoważonej turystyce i retoryce etniczności, o „zwierciadle rasizmu”, o podporządkowaniu reszty świata Europie [i kulturze Zachodu], o marketingu dzikości i o turystycznym spektaklu, o umasowieniu lokalnego rzemiosła i wymieraniu tradycji, o turystycznym „kanibalizmie inności”, o kulturze jako o towarze pożądanym przez turystę.

To wszystko w jednej publikacji. Przeczytaj:

Turystyka masowa spod znaku tzw. 3 „s”: sun, sand, sea (słońce, piasek, morze) przechodzi do lamusa, a zastępuje ją idea 3 „e”, czyli entertainment, excitement, education (rozrywka, ekscytacja, edukacja). Oznacza to, że nie wystarcza nam już całodzienne leżenie na plaży z drinkiem w ręku i misją zrobienia się „na heban” w trakcie 10-dniowego turnusu. Podróż w świecie (po)nowoczesnym to projekt tożsamościowy, chcemy, aby nas wzbogaciła, zaspokoiła nasze potrzeby poznawcze – żeby było ciekawie, aktywnie i interaktywnie. Stąd pojawienie się coraz bardziej urozmaiconej oferty turystycznej złożonej z szeregu alternatyw do dominującej od lat 70. XX wieku resortowej turystyki all inclusive. 

…więcej: Natalia Bloch Etniczna turystyka – czyli witamy w teatrze „Kultura” 

Etniczna turystykaWarto popatrzyć na turystykę z punktu widzenia procesów, które w niej zachodzą! Więcej: post-turysta.pl 

Piotr Kruczek - zobacz kategorię: BLOG
@LINKEDIN / @FACEBOOK / @TWITTER / @GOLDENLINE / @GOOGLE+

***

Obserwuj nas również na:

PilociWycieczek.pl GOLDENLINE

PilociWycieczek.pl TWITTER

PillociWycieczek.pl FACEBOOK

PilociWycieczek.pl PINTEREST

google plus

Advertisements